4.48

Tallinna Vanalinna Täiskasvanute Gümnaasium

2016. aastal pöörati kõikide Eesti täiskasvanute gümnaasiumide projektitegevustes uus lehekülg. Nimelt algatas haridus- ja teadusministeerium koostöös SA INNOVE ja ANDRASega projekti „Teisel ringil targaks“ (TERITA), mille eesmärgiks oli tuua uuesti koolipinki oma haridusteed jätkama õpingud katkestanud endised õpilased. Projekti rahastas Euroopa Sotsiaalfond ning see kestis kaks aastat (2016–2018).

Kuna projekt osutus kogu vabariigis edukaks, siis otsustati käivitada ka nn jätkuprojekt 2018.–2020. aastaks. Vanalinna täiskasvanute gümnaasiumis kannab see nime „Teisel ringil targaks Tallinna Vanalinna Täiskasvanute Gümnaasiumis II“. Selles kajastuvad põhiliselt kolm valdkonda: õppenõustamine, õppevideote loomine ning õpilastele õppekäikude ja ekskursioonide läbiviimine.

Ehkki õppenõustamisega on õpetajad tegelnud pidevalt, siis alates 2018/2019. õppeaastast on erinevus selles, et õpilane teab konkreetselt, kelle poole oma probleemidega pöörduda ja abi saada.

IT-valdkond on tulnud meie igapäevaellu ja ka kooli ning seega ei saa õpetajad sellest rongist maha jääda. Juba eelmise projekti raames võttis osa õpetajaid õppevideote loomise oma südameasjaks, et aidata õppetöös eriti neid õpilasi, kes ei saa igal nädalal tunnis olla. Kuna õpilastepoolne tagasiside selliste õppematerjalide kasutusvõimaluste kohta oli väga positiivne, siis jätkatakse videote loomist ka käimasolevas projektis.

Et õppetööd vaheldusrikkamaks muuta, käidi sellel õppeaastal ajaloo-, tervishoiu- ja filmimuuseumis, KUMU-s ning Kadrioru Kunstimuuseumis, A. H. Tammsaare sünnitalus Vargamäel, Kurgjal C. R. Jakobsoni talumuuseumis. Vabariigi aastapäeva eel külastati ERM-i, füüsikas pandi oma teadmised proovile nii AHHAA keskuse kui ka Tartu Tähetorni külastuse ajal. Ühiselt on käidud kinos vaatamas eluloofilmi Astrid Lindgrenist ja Vincent van Goghist. Samuti on vaadatud etendusi „Estonias“, Draamateatris, VAT Teatris ning Ugalas. Õpilased on selliste üritustega väga rahule jäänud.

Projekti esimese aasta põhjal võib julgelt öelda, et kõik need eeltoodud tegevused on kaasa aidanud, et õpilased tunneksid end uute teadmiste omandamisel kindlamalt ning et õppimine ei oleks igav ja tüütu kohustus, vaid pakuks rohkem avastamisrõõmu.

 

Robert Ossipov, Tallinna Vanalinna Täiskasvanute Gümnaasiumi direktor

 

Tallinna Vanalinna Täiskasvanute Gümnaasiumi õpilased külastamas innovatsioonikeskust Mektory

 

Tallinna Vanalinna Täiskasvanute Gümnaasium külastas Mektoryt

Digipädevuste arendamise programmi raames külastasid Tallinna Vanalinna Täiskasvanute Gümnaasiumi õpetajad ja 12.e klassi õpilased märtsis 2019 TTÜ innovatsioonikeskust Mektory. Tutvuti majaga ja osaleti mobiiliäppide loomise õpitoas, teejuhiks tehnoloogiakooli koordinaator Karin Käär.

Mida arvasid Mektoryst meie noored?

Kerli Luts: „Kui kuulsin, et saame külastada Mektoryt, pidasin seda heaks võimaluseks tutvuda aladega, millega seal tegeletakse. Mulle väga meeldis, et ülikooli juures on koht, kus tudengid saavad reaalselt võimaluse käed nii-öelda külge panna. Eriti lahe on see, et start-up’id on samas majas ja paljud üliõpilased teevad uusi ja põnevaid asju õppimisega paralleelselt.”

Liina Tuulik: „Huvitav oli teada saada, et Mektorys ehitatakse ralliautosid. Äpilaboris oleksin tahtnud veelgi rohkem äppide loomisest teada saada, aga aega jäi napiks. Äärmiselt vägev oli kitarrimees, kes innovatiivse seadme abil kitarri heli muutis.”

Ivi Hurma: „Tutvusime Mektory õpitubadega (äpilabor, kosmosekeskus, e-riigi, inseneri- ja küttelabor). Tore, et igal riigil on oma ruumid, et välismaalased end kodusemalt tunneksid. Kuna TTÜ-s tehakse teadust, siis peavad tudengid erinevaid lahendusi leidma, näiteks ehitama ise algusest lõpuni vormeli. Ma ei arvanud, et Mektory nii suur on. Seal võib lausa ära eksida.”

Merilin Pilvistu: „Mulle meeldis kõige rohkem, et eri riikidest saabunutele olid täpselt nende jaoks disainitud toad. See tehnoloogiakool on igatahes väga omapärane.” 

 

 Sirje Klaos, Tallinna Vanalinna Täiskasvanute Gümnaasiumi haridustehnoloog ja matemaatikaõpetaja