4.31

Tallinna Mustjõe Gümnaasium

Juba mitu aastat järjest korraldab Tallinna Mustjõe Gümnaasium koolieelikutele ja nende vanematele erinevaid üritusi.

Üleeuroopalise programmeerimisnädala Code Week 2018 raames toimus Lego ja robootika õppeüritus – keelekümblusmeetodil WeDo 2.0 õpituba vene emakeelega 5–7-aastastele. Lapsed õppisid erinevaid värvi- ning detailide nimetusi eesti keeles. Samuti räägiti tarkadest robotitest. Ehitati anduritega ja ilma anduriteta roboteid ning võrreldi neid. Töötoa valmistas ette ja viis läbi õpetaja Minna Sillamaa.

Üks populaarsemaid programme lapse potentsiaali avamiseks on mentaalne aritmeetika. See on Jaapani peastarvutamise õpetamise metoodika, mis aitab lapsel arendada keskendumisvõimet, parandada mälu ja õppida iseseisvalt mõtlema. 5–6-aastaste laste vanematele viisid avatud tunni mentaalsest aritmeetikast läbi õpetajad Natalja Kravets ja Tatjana Kobašova koos 1.a ja 2.a klassi õpilastega.

Lasteaialastele korraldati matemaatiline maraton, kus osalesid Ojakese, Naeratuse, Sinilille, Mesipuu ja Järveotsa lasteaia esindajad. Võisteldi kahel alal: mentaalse aritmeetika algteadmised ja orienteerumine Bee-Botidega. Lapsed õppisid arvutama, liigutades sorobanis sõrmedega kive. Soroban võimaldab hõlpsasti omandada väga kiire peastarvutamise oskuse.

Tallinna Mustjõe Gümnaasium kutsus kõiki huvilisi ühinema terviseedendusliku algatusega „Rattaga kooli!“, mis toimus 17. mail. Ürituse eesmärk oli propageerida turvalist, mugavat, tervislikku ja keskkonnasäästlikku liiklemist jalgratastel, tõukeratastel ning rulluiskudel. Soovi osaleda avaldasid Tallinna Järveotsa Gümnaasium, Ehte Humanitaargümnaasium ja Tallinna Läänemere Gümnaasium. Iga liitunud kool pidi tegema ühispildi, registreerima osalejad ja kirja panema üldise läbitud kilomeetrite arvu. Tallinna Mustjõe Gümnaasiumil ja Ehte Humanitaargümnaasiumil valmisid ka videoklipid teemal „Turvaline rattasõit“.

 

Allikas: Tallinna Mustjõe Gümnaasium

 

Legodega mängimine haarab nii lapsi kui ka vanemaid

 

Lasteaialapsed õppisid mentaalse aritmeetika tunnis kasutama sorobani

 

Tallinna Mustjõe Gümnaasiumi õpilased „Rattaga kooli!“ päeval

 

„Must ruut“ Mustjõe gümnaasiumis

25. jaanuaril 2019 toimus koolidevaheline matemaatika võistlusmäng „Must ruut“, kus osalesid 4.–6. klassi võistkonnad Karjamaa Põhikoolist, Ehte Humanitaargümnaasiumist, Tallinna Õismäe Vene Lütseumist ja Tallinna Mustjõe Gümnaasiumist.

Ürituse eesmärk oli kognitiivse huvi suurendamine matemaatika vastu, võimalus näidata oma maatemaatikateadmisi, oskusi nuputamise ja loogika vallas ning teha koostööd meeskonnas. Kõik meeskonnad näitasid häid teadmisi matemaatikas ja leidlikkuses. Mängu võitis Tallinna Õismäe Vene Lütseum. Teisele kohale jäi Tallinna Mustjõe Gümnaasiumi võistkond, kaotades võitjale vaid ühe punktiga.

 

Svetlana Svarval, Tallinna Mustjõe Gümnaasiumi matemaatikaõpetaja

 

Võistlusmängu „Must ruut“ autasustamine

 

Päev looduses

„Kodurahu“ programm on aidanud Tallinna koolide 100 õpilasel näha Keila-Joad ja võtta osa Muraste looduskooli programmidest.

Keila-Joa näitel selgitati õpilastele Eesti maastike eripära ning missugused taimed siin kasvavad ja loomulikult loodushoiu vajalikkust.

Loodusmatkadel pöörati palju tähelepanu ka üksteistega arvestamisele ning suhtlemisele nendega, kellega iga päev kokku ei puutu.

Projektis osalesid Tallinna Mustjõe Gümnaasiumi, Karjamaa Põhikooli, Tallinna Läänemere Gümnaasiumi ja Lasnamäe Põhikooli 6.–7. klassi õpilased.

 

Marina Ilyina, Tallinna Mustjõe Gümnaasiumi projektijuht

 

Loeng metsas

 

Tallinna Mustjõe Gümnaasium korraldas koolidevahelise võistlusmängu „Eco-logica“

Reaalainete ja keskkonnakaitseküsimuste vastu huvi äratav teadmistemäng aktiveerib mälu, eeldab tähelepanu kontsentreerimist ja abstraktset mõtlemist, soosib oskuste ja harjumuste kujunemist, jagab teadmisi prügi sorteerimisel ja keskkonna kaitsel. Kõigeks selleks korraldas kool võistlusmängu „Eco-logica“.

Mängus osalesid Ehte Humanitaargümnaasiumi, Tallinna Õismäe Vene Lütseumi, Tallinna Mustamäe Reaalgümnaasiumi ja Tallinna Mustjõe Gümnaasiumi 7. klasside võistkonnad. Ülesanded olid mitmekesised: tuli vastata interaktiivse ankeedi küsimustele, panna kokku jäätmete sorteerimise ja töötlemise tehase skeem pusle põhimõttel, lahendada lõbus ja kreatiivne leiutusüleanne pakenditest ning teha ühekordselt kasutatavatest nõudest ja toiduainetest mänguasju.

Mängu lõppedes tehtud kokkuvõte näitas, et kõige paremini said oma ülesannetega hakkama Tallinna Mustjõe Gümnaasiumi õpilased, teise koha sai Ehte Humanitaargümnaasiumi võistkond ja kolmandaks jäi Tallinna Mustamäe Reaalgümnaasium.

 

Tatjana Štšetina, Tallinna Mustjõe Gümnaasiumi keemia- ja bioloogiaõpetaja

 

Koolidevahelise võistlusmängu „Eco-logica“ projektide esitlus