1.5.7

Tallinna lasteaiad said koolidelt kingituseks tegelustahvlid

Tallinna päeval, 15. mail toimus juba toredaks traditsiooniks saanud koostööprojekti „Koolilt lasteaiale“ pidulik lõpuüritus Lotte lasteaias, kus linnapea Mihhail Kõlvart andis lasteaedadele üle projekti raames valminud tegelustahvlid.

Tegelustahvleid valmistasid õpetajate juhendamisel õpilased Tallinna 21 koolist. Tahvel koosnes alusest ning avastamist ja õppimist võimaldavatest vahenditest. Tegelustahvliga tegutsedes kasutab laps oma motoorseid oskusi ja seega ka oma intellekti ja kujutlusvõimet. Tegelustahvel pakub lastele mitmekülgset arendavat tegevust mitmel viisil, näiteks võtmega ukse lahti keeramist, jopeluku kinnitamist, paelte sidumist, punupatsi tegemist ja palju muud põnevat.

 

Tegelustahvlid meisterdasid õpetajate juhendamisel Tallinna koolide õpilased

 

Kuue aasta eest koostööprojekti algatanud linnapea Mihhail Kõlvarti sõnul on aastate vältel kooliõpilased endast väiksematele valmistanud erinevaid arendavaid mängu-, tarbe- või õppevahendeid. „Teatavasti õpivad lapsed kõige paremini siis, kui nad saavad ise kõike teha ja katsetada. Nii pakubki koostööprojekt hea võimaluse kingituse tegijatele kui ka selle saajatele õppida läbi praktilise tegevuse. Tänavu kooliõpilaste valmistatud tegelustahvel on igati põnev ja arendav mänguasi igas vanuserühmas lapsele,“ selgitas Kõlvart. „Varasematel aastatel on kooliõpilased meisterdanud lasteaedadele näiteks miniaianduse pidamiseks lillekastid, lindudele söögimajad, mängulise matemaatika õppevahendid, teatrikohvrid, „Etno“ ja „Triibustiku“ komplektid.“

Pelguranna Lasteaia direktori Reelika Tähe sõnul on tegelustahvlile koondatud lasteaiaõpetajate ja laste endi tähelepanekute põhjal väikesed detailid. „Pidasime silmas seda, mis on kõige parem lapse arenguks, millega neile meeldib mängida ja milline on mõtestatud paigutus, et tõmmata tähelepanu ja aidata kaasa lapse arengule. Samas ei puudu ka mängulised põnevad üllatuskohad,“ ütles Täht. „Atraktiivse tegelustahvliga mängimine arendab lapse kõnet, loogilist mõtlemist, igapäevast oskust, tähelepanu, värvi tajumist, suuruste mõistet, annab ülevaate matemaatilistest kontseptsioonidest jne.“

Tegelustahvli idee tekkis koostöös Tallinna Alushariduse Juhtide Ühenduse ja Eesti Tööõpetajate Seltsi eestvedaja, Ristiku põhikooli töö- ja tehnoloogiaõpetuse õpetaja Jürgo Nooniga. Kõik projektis osalenud 21 kooli said endale tööks vajalikud vahendid ja materjalid. Töö- ja tehnoloogiaõpetuse tunnis pandi kokku kahelt poolt kasutatav tahvel, mis viimistleti, ja kinnitati tegelusvahendid (riivid, lukud jne). Käsitöötunnis lõigati juhendi järgi välja vest, kuhu kinnitati nööbid, trukid ja lukud tegelustahvlile.

Projekti maksumuseks oli 35 700 eurot.

 

Marika Kallas, Tallinna Haridusamet